اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش چشمگیر استقبال ملت فلسطین از گزینه مقاومت مسلحانه

نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که حمایت ملت فلسطین از گزینه مقاومت مسلحانه افزایش قابل توجهی داشته است و کودتایی در افکار عمومی علیه تشکیلات خودگردان شکل گرفته است.

افزایش چشمگیر استقبال ملت فلسطین از گزینه مقاومت مسلحانه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی در اراضی فلسطینی نشان می‌دهد، حمایت ملت فلسطین از گزینه مقاومت مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی و نیز حمایت از حماس افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس گزارش «عربی ۲۱»، مرکز تحقیقات سیاسی و آماری فلسطین اقدام به انجام یک نظرسنجی در کرانه باختری و نوار غزه در ژوئن ۲۰۲۱ کرده است. در این نظرسنجی به موضوعات مختلفی مانند تعویق انتخابات، محله «شیخ جراح» قدس، جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی و درگیری‌های قدس، نبرد «شمشیر قدس»، وضعیت عمومی در کرانه باختری و نوار غزه و روند صلح پرداخته شده است.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که «حماس تقریبا در مقابله با اسرائیل پیروز شده و آنچه اتفاق افتاده یک کودتا در افکار عمومی علیه تشکیلات خودگردان و سران آن به نفع جنبش حماس و تأیید اقدام مسلحانه است».

بر اساس این گزارش، اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مذکور تصمیم تشکیلات خودگردان برای تعویق در انتخابات را رد کردند و هفتاد درصد آنها خواستار برگزاری انتخابات ریاستی و شورای قانونگذاری شدند. آنها اعلام کردند که جنبش حماس شایستگی بیشتری برای رهبری ملت فلسطین دارد.

عربی ۲۱ در ادامه اعلام کرد، دو دلیل اصلی منجر به این تغییر رأی شده است: مقابله مردمی در قدس و جنگ میان حماس و اسرائیل و تعویق انتخابات توسط تشکیلات خودگردان تا زمان نامشخص.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت ملت فلسطین اعتقاد دارند، شلیک موشک و راکت به سمت شهرها و شهرک‌های صهیونیستی در روند حمایت از مسجدالاقصی و موضوع محله شیخ جراح مفید واقع شده است. فلسطینی‌ها از نحوه رفتار تشکیلات خودگردان و سران فتح در خلال درگیری‌ها و جنگ انتقاد کرده‌اند.

دو سوم شرکت‌کنندگان فلسطینی تصمیم «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای تعویق در برگزاری انتخابات فلسطین را رد کرده‌اند و گفته‌اند که عباس این کار را انجام داده چون از نتیجه انتخابات می‌ترسد. اگر انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در امروز انجام شود «اسماعیل هنیه» رهبر حماس پیروزی قاطعی در برابر عباس خواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده، هفتاد درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خواهان برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری و ریاستی هستند و گفته‌اند عباس نباید منتظر اجازه رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات در قدس باشد بلکه باید این موضوع بر تل‌آویو تحمیل شود.

بر اساس گزارش مذکور، «درگیری‌ها و جنگ اخیر بر مسایل مربوط به نزاع فلسطینی-اسرائیلی تأثیر زیادی داشته به عنوان مثال میزان تأیید بازگشت به مذاکرات مسلحانه و انتفاضه افزایش داشته و به شصت درصد رسیده و میزان تأیید بازگشت به مذاکره با اسرائیل به عنوان راه بهتر برای پایان اشغالگری کاهش پیدا کرده است».

مقاومت فلسطین در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی در نبرد ۱۱ روزه شمشیر قدس که در پاسخ به تجاوزات صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی انجام شد، بیش از ۴۰۰۰ موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک و خسارات زیادی به این رژیم وارد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول